Informacje dla Pacjentów
- Pacjent lub upoważniona przez niego osoba może wnioskować o uostępnienie dokumentacji medycznej:
- Osobiście do pracownika Składnicy Akt Szpitala
- Telefonicznie: 61 2245365
- Drogą e-mailową w formie elektronicznej: archiwum@raszeja.poznan.pl
- Listownie
- Przy zgłoszeniu zamówienia należy podać:
- Dane pacjenta (imię i nazwisko, PESEL oraz adres zamieszkania)
- Rodzaj zamówienia oraz okres, którego zamówienie dotyczy:
- W przypadku leczenia na oddziale przybliżony termin hospitalizacji oraz nazwę oddziału
- W przypadku leczenia w poradniach rok rozpoczęcia leczenia
- Przy odbiorze dokumentacji medycznej pacjent musi potwierdzić swoją tożsamość dowodem osobistym lub innym dokumentem urzędowym ze zdjęciem. Istnieje możliwość wysłania dokumentacji medycznej na adres pacjenta, tylko w przypadku gdy złoży on osobiście oświadczenie dotyczące rodzaju zamawianych dokumentów lub pisemny wniosek, przy czym we wniosku muszą być podane dane tj. w punkcie 2 (pisemne wnioski bez w/w danych nie będą rozpatrywane).
- W przypadku, gdy o udostępnienie dokumentacji wnioskuje osoba upoważniona, przy odbiorze kopii dokumentacji medycznej należy przedstawić pisemne upoważnienie podpisane przez pacjenta lub powołać się na upoważnienie udzielone przez pacjenta znajdujące się w dokumentacji medycznej szpitala oraz potwierdzić tożsamość osoby odbierającej kopię dokumentacji medycznej dowodem osobistym lub innym dokumentem urzędowym ze zdjęciem.
Opłaty:
- Opłaty zgodnie z cennkiem nr. 2 dostępnym na stronie
- Wgląd do dokumentacji medycznej jest bezpłatny.
Termin załatwienia sprawy: bez zbędnej zwłoki
Do złożenia wniosku można wykorzystać poniższy formularz F-555 wniosek o udostępnienie kopii dokumentacji medycznej 2025
Opłat, o których mowa powyżej nie pobiera się w przypadku udostępnienia dokumentacji medycznej pacjentowi albo jego przedstawicielowi ustawowemu po raz pierwszy w żądanym zakresie i w sposób, o którym mowa w art. 27 ust. I pkt 2 i 5 oraz ust. 3 Ustawy o Prawach Pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (tj. Dz.U. z 2017 r. poz. 1318, 1524, z 2018 r. poz. 1115, 1515, 2219, 2429, z 2019 r. poz. 150, 447, 730) tj. w formie wyciągu, odpisu, kopii, wydruku na informatycznym nośniku danych i w formie odwzorowania cyfrowego (skan)
Składnica Akt przechowuje dokumentację medyczną:
- Pacjentów przez okres dwudziestu lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu.
- Noworodków, która jest przechowywana przez okres 22 lat.
- Pacjentów w przypadku zgonu na skutek uszkodzenia ciała lub zatrucia, która jest przechowywana przez okres 30 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpił zgon.
Godziny otwarcia:
Dni powszednie: 06:30-14:05



